lauantai 31. lokakuuta 2015

Cabochon-korvistelua

Cabochon-korviksia
Halloweenin kunniaksi eilen liimailin cabochoneja värikkäisiin korupohjiin. Aluksi mun käsitykset tän tyyppisistä koruista oli, että kuvat on tunkkaisia ja vanhanaikaisia ja ne on yhdistetty pronssin värisiin pohjiin tms. Mutta ebayssa ja aliexpressissä törmäsin sailor-henkisiin, pin up-tyylisiin yms. cabochoneihin ja cabochonvillitys oli valmis alkamaan. Lisäksi bongasin korupohjia karkkiväreissä - ei siis aina tarvitse olla kultaa, hopeaa tai pronssia kun voi huoletta väreillä leikitellä. 

Ja jos joku nyt ihmettelee, että mikä ihmeen cabochon, niin mun määritelmä lyhykäisyydessään on tällainen: valmis cabochon (=lasi, jonka alapuolella kiinni  kuva) liimataan korupohjaan. Markkinoilla myydään myös pelkkiä laseja eli kuvan voi leikata myös itse lehdestä tms. Mulla on jemmassa vanhasta Muumi-kalenterista pieni kuva Möröstä, mikä on aikomus käyttää tähän tarkoitukseen. Tähän mennessä oon tyytyny valmiisiin, kuvallisiin cabochoneihin. 

Liimaamiseen oon käyttäny ihan kunnon koruliimaa (G-S Hypo Cement). Aine on hajultaan aika tuhtia ja vaatii hyvät tuuletukset ja jopa kaasunaamarin. Osien pysyvyys on taattu kyseisellä liimalla, mutta toivon löytäväni miedomman vaihtoehdon, jos näitä koruja meinaa enemmänkin tehdä.

Alla vielä kaikki korvikset lähemmässä tarkkailussa. ;)

Flamingoja
Kuninkaalliset kruunut
Viikset
Kruunut
Ankkurit sailor-tyyliin
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaunis kiitos kommentistasi!